U Galeriji Bel Art od 4. do 28. aprila održana je izložba Od tačke zanosa do tačke bola na kojoj su radove predstavile dve umetnice Edita Kadirić i Maja Rakočević Cvijanov, a kustoskinja je bila Nela Tonković. U pitanju su autorke više od dve decenije prisutne na savremenoj vizuelnoj sceni na kojoj su ostvarile zapažene umetničke opuse jedne crtačke, a druga vajarske i multimedijalne. Okosnica ove zajedničke izložbe je preispitivanje uloge i emocionalnog sveta žene. Kroz seriju crteža, Edita Kadirić o ovoj temi progovara na suptilan i slojevit način, gradeći svet sazdan od ženskih figura koje hrabro pokazuju svoj unutrašnji duhovni pejzaž, dok Maja Rakočević Cvijanov u formi objekata iz izvedenih performansa prikazuje čitav dijapazon osećanja, od radosti do sete.

Edita Kadirić (Banja Luka, 1976) diplomirala je na odseku za grafiku Akademije umetnosti u Novom Sadu 1997. dok je prvi nivo postdiplomskih studija završila dve godine kasnije na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu. Na Univerzitetu u Barseloni pohađala je master studije iz oblasti intermedija u umetnosti 2014. i 2015. Samostalno izlaže od 1995. u Srbiji, Mađarskoj, Portugaliji i Nemačkoj, dok je za kolektivne izložbe selektovana u Srbiji, Nemačkoj, Španiji i Francuskoj.

Maja Rakočević Cvijanov (Subotica, 1975) diplomirala je i magistrirala vajarstvo na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu. Trenutno je doktorand na istom fakultetu, na vajarskom odseku. Zaposlena je u Međuopštinskom zavodu za zaštitu spomenika kulture Subotica od 2008. Predaje vajanje u srednjoj Politehničkoj školi u Subotici od 2018. Članica je ULUS- a od 2001. Od 2000. godine izlaže na brojnim grupnim izložbama u zemlјi i inostranstvu (Srbija, Crna Gora, Slovenija, Češka, Finska, Nemačka, Italija, Austrija, Mađarska, SAD, Francuska), a samostalno u Srbiji, Crnoj Gori, Hrvatskoj i Mađarskoj – Vizuelne umetnice Edita Kadirić i Maja Rakočević Cvijanov već par decenija grade svoje pojedinačne opuse. Ipak, u nekoliko proteklih godina učestalo su izlagale zajedno – ne iz želje da suoče svoja dela, već da pronađu linije spajanja i zajedničkog promišljanja. Izložba Od tačke zanosa do tačke bola predstavlja neke od najrecentnijih preokupacija i jedne i druge umetnice i čini pokušaj da se njihova dela još jednom povežu, ovoga puta u kamernom formatu intimističke postavke.

Edita Kadirić privržena je istraživanju unutrašnjeg sveta žene i njegovih spoljašnjih manifestacija. Na njenim crtežima prepoznajemo svu krhkost osećanja različitih životnih stanja i pokušaj da se ona opišu umetničkim sredstvima. Uranjanje u svoju slabost kako bi se iz nje crpela snaga za suočavanje ili preobražaj upečatljiv je i nezaobilazan znak dela Edite Kadirić. Verna crtežu kao svom mediju, umetnica pažljivo gradi slojeve (o)sećanja vodeći posmatrača kroz asocijativni svet u kojem ga očekuju poznata stanja. Tako nas crtež iz ciklusa Predatori upoznaje sa ženskom figurom kojoj se na licu nalazi predmet nalik na masku. Ipak, to nije maska koja u potpunosti skriva lice, što uslovljava i usložnjava i njenu funkciju: taj predmet je „hormonalna maska“ kojom Edita Kadirić označava jednu fazu suptilne promene u životu žene. Samo taj jedan predmet ukazuje na svu složenost iza pogleda odaslatog u daljinu, zagledanog u ono što je bilo i ono što dolazi. Na primeru ovog jednog crteža Edite Kadirić veoma lako se uočava osnovna nit njenog rada: njena umetnost ne plaši se da dodirne osetljiva, bolna mesta i da se na tim dodirima zaustavi, kako bi podstakla dolazak vremena za rast i metamorfozu subjekta. 

U novim ciklusima svojih radova, Maja Rakočević Cvijanov ostaje u domenu naracije o ličnom, što je princip njenog dosadašnjeg umetničkog delovanja. Dok ispituje svoje brojne uloge, odnosno životne uloge žene (Šal), to lično prolazi kroz faze ispunjenja i zadovoljstva (Ekstaza), ali i sumnje, preispitivanja i nadilaženja bola (Ti si me čekala/Spomenik sećanju i kajanju). Međutim, izloženi objekti deo su većih celina umetničkih performansa koje je Maja Rakočević Cvijanov izvela uz prisustvo i aktivno učestvovanje publike. Njena potreba da u performativno polje uvede i posmatrača, da ga aktivira, ukazuje na njenu želju da umetnost ne ostane odvojena od života čak ni kada je umetničko delo već nastalo i kada ono postoji kao objekat koji posreduje umetničku poruku. Objekti ovih performansa, ipak samosvojna i autentična umetnička dela, zato nisu nikakvi ostaci onoga što se jednom dogodilo, već portali kroz koje je neophodno proći da bi se našlo u polju značenja prizora. 
Izložba Od tačke zanosa do tačke bola spaja dva umetnička pogleda na istu realnost: na stvarnost žene koja svoje životne uloge nosi sa mešavinom osećanja zapitanosti, sete, kajanja, odgovornosti, radosti… U prostoru umetnosti, i Edita Kadirić i Maja Rakočević Cvijanov kroz svoje delo progovaraju o zahtevnom trenutku u kojem se nalaze one koje osećaju sav pritisak života u složenom i neuhvatljivom savremenom svetu. Svet u kojem se rađaju i žive ženske figure na crtežima Edite Kadirić i žene sa ulogama ispisanim na Šalu Maje Rakočević Cvijanov isti je onaj svet koji ih poziva da osveste svoje postojanje i zauzmu mesto u njemu. Mesto koje im, bez sumnje, pripada odavno, mesto koje nije definisano ni zanosom ni bolom, već hrabrošću da se o njima progovori. – Nela Tonković