Galerija Bel art na 21. međunarodnoj  izložbi umetnosti ART EXPO 2016

Na ovogodišnjoj manifestaciji Art-expo, u velikom holu Master centra Novosadskog sajma Galerija Bel Art je u saradnji sa Galerijom savremene umetnosti Poklon zbirkom Rajka Mamuzića organizovala izložbu slika iz opusa Boška Petrovića. Izložba obuhvata reprezentativne i monumentalne slike, nastale početkom šezdesetih godina prošlog veka, na kojima se manifestuju autentične pikturalne vrednosti iz opusa ovog istaknutog vojvođanskog umetnika. Izložba ujedno najavljuje i manifestacije povodom obeležavanja jubileja 95- godišnjice od rođenja Boška Petrovića, koje će biti priređene tokom sledeće 2017. godine.

Slikar Boško Petrović (1922-1982) pripada onoj generaciji naših likovnih stvaralaca koji su na veliku jugoslovensku umetničku scenu nastupili po okončanju Drugog svetskog rata, a koji su tokom pedesetih i šezdesetih godina prošlog veka, započeli proces modernizacije  naše umetnosti u okružju etatistički nametnute ideologije „socijalističkog realizma“.  U vojvođanskom okruženju tog doba, pod okriljem Milana Konjovića, u Senti, Bačkoj Topoli, Bečeju, Ečki i drugim mestima, formiraju se umetničke kolonije u kojima Boško Petrović i drugi tada mladi umetnici, zajedničkim snagama nastoje da prevladaju soc-realističku dogamtiku te da dospeju do autentične slike zasnovane na primarnim vrednostima likovnih elemenata. U kolonijama je pejzaž bio pravo pribežište i oslonac iz kojeg se hodilo ka zasebnim poetikama, ka ekspresionističkim iskazima, ka asocijativnoj i autentičnoj apstrakciji, ka slikarstvu materije i ka svim onim drugim opredeljenjima koje će obeležiti epoha. Taj proces se u opus Boška Petrovića odvijao skladno, logično i kontiuirano: pejzaži su se transformisani u pojednostavljene geometrijske „Njive“ ili u ekspresivne „Krevete na sprat“, dok su urbani prizori svedeni na jednostavnost znaka („Katedrale“). U tim ranim šezdesetim, a u tadašnjoj jugoslovenskoj umetnosti odista prelomnim godinama, Boško Petrović je ostvario  jedan od najzapaženijih i najautentičnijih opusa u maniru socijalističkog modernizma. Struktura njegove slike se sublimisala u čvrsto konstruisane i svedene forme bogatog likovnog naboja, u likovne celine koje su tako sugestivno obuhvatale i izražavale svet i vreme u kome su nastajale, a koje su najdirektnije odslikavale unutražnja doživljavanja jednog istinskog i „punokrvog“ slikara, umetnika koji je svojom likovnošću obeležio značajnu epohu vojvođanskog i srpskog slikarstva druge polovine XX veka.

Izložba je otvorena do 18. aprila 2016.