U petak, 16. avgusta 2019. u 20 časova otvara se izložba fotografija Kramara (Austrija) i Branimira Karanovića (Srbija) u galeriji Blok, Jurija Gagarina 221, blok 45, Novi Beograd. Izložba je deo niza izložbi Umetnički dijalozi niz Dunav koje se priređuju u okviru Festivala savremene umetnosti Dunavski dijalozi 2019.
Zahvaljujući saradnji galerije Bel art iz Novog Sada i galerije Blok na Novom Beogradu, bićemo u prilici da se kroz dijalošku izložbu upoznamo sa radom Kramara, austrijskog umetnika i Branimira Karanovića, renomiranog srpskog umetnika. Njihovi fotografski koncepti su veoma bliski jer dvojica umetnika svoje motive grade slaganjem mnoštva pojedinačnih fotografija koje u zbirnom utisku definišu celovite prizore.
Kramar je posvećen snimanju arhitekture, zapravo istraživanju vizuelnog duha urbanih prostora i celina. Njegova fotografska priča se rasprostire pravolinijski, stvaranjem niza pojedinačnih fotografija koje se spajaju omogućavajući kontinuirano „trajanje“ pogleda. No, Kramar se nikako ne zadovoljava jednostavnom interpretacijom viđenog, nego nastoji da u tim „proširenim“ prizorima uhvati duh mesta življenja. On nastoji da prepozna sociološke i kulturološke karakterističnosti mesta. Već godinama ovaj umetnik je posebno posvećen zemljama istočnog bloka i njihovim tranzicijskim preobražajima.
Za razliku od Kramara, Branimir Karanović svoje motive gradi svojevrsnom konglomeracijom fragmentarnih prizora. Snimajući detalje on nastoji da ih, sistemom puzzle slagalica konstituiše u celovite smislene celine. Takve fotografije nikako ne teže interpretaciji nego predstavljaju svojevrsno struktuiranje (fotografske) slike i njenog smisla. Dakle, Karanović nije samo spektator i snimatelj, nego je autentični umetnik koji nastoji da analizira i prepozna suštinu vidljivih manifestacija sveta i čovekove sudbine u simbolički naznačenim, otvorenim i problematizovanim oblastima svakodnevlja.
Branimir Karanović (Beograd, 1950)
Diplomirao je 1974. na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu, u klasa prof. Božidara Džmerkovića. Magistrirao je 1976. na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu, klasa prof. Marka Krsmanovića. Od 1974. aktivno izlaže na samostalnim (Beograd, Novi Sad, Zagreb, Rijeka, Ljubljana, Venecija, Solun, Pariz, Prag…) i na kolektivnim izložbama u zemlji i inostranstvu (Beograd, Krakov, Edinburg, Lisabon, Solun, Njujork, Tuzla, Berlin, Ulan Bator, Pariz, Madrid, Beč, Tokio, Hjuston …).
Nagrade/izbor: Prva nagrada za grafiku Inter-debi, Krakov, 1976; Prva nagrada za crtež na izložbi Jugoslovenski portret, Tuzla, 1979; Veliki pečat Grafičkog kolektiva, Beograd, 1977; Zlatna igla ULUS-a, 1981; Otkupna nagrada Muzeja primenjene umetnosti na Oktobarskom salonu, Beograd, 1977; Nagrada za grafiku na Oktobarskom salonu, Novi Sad, 1993; Nagrada za fotografiju na Oktobarskom salonu, 1997; Velika nagrada ULUPUDS-a na Majskoj izložbi, Beograd, 2003; Aprilska nagrada Skupštine grada Beograda za stvaralaštvo u oblasti likovne i primenjene umetnosti, 2005; Mali pečat grafičkog kolektiva, 2009; Od 1978. do 1997. je profesor fotografije na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, a od od 1996. profesor fotografije na grafičkom odseku Fakulteta primenjenih umetnosti u Beogradu. Bavi se grafikom i fotografijom.
Kramar (Beč, 1971)
Živi u Beču, u Sabari i Tiraspolju (Moldavija). Fotografiji je okrenut od detinjstva. Još od mladih dana putuje i istražuje zemljame ,,istočnog bloka” i njihove zemlje naslednice.
Radi kao internacionalni, angažovani i konceptualni fotograf u oblasti umetnosti i dizajna. Projekti vezani za sliku, medije, umetnost i knjige vode ga kroz Austriju, Istočnu i Jugoistočnu Evropu još od njegovih devedesetih godina. Bio je stipendista Austrijske kancelarije za film. Dobinik je i istraživačke stipendije Robert Boš Fondacije